Zielone światło dla kolei w Lubuskiem
9 września 2024Giełda Kooperacji – Lubuskie 2024 zakończona z sukcesem
23 września 2024Jak otrzymać dotację i rozliczyć wsparcie? – dyskutowała Rada Działalności Pożytku Publicznego Województwa Lubuskiego
12 września 2024 r. w Urzędzie Marszałkowskim w Zielonej Górze odbyło się posiedzenie Rady Działalności Pożytku Publicznego Województwa Lubuskiego.
Podczas obrad głos zabrał członek zarządu Zbigniew Kołodziej. – Takie spotkania są niezbędne. Cały czas zmieniają się przepisy, pojawiają się nowe programy, dlatego konsultacje pozwalają na sprawne kooperację województwa z organizacjami pozarządowymi – mówił.
Karolina Dreszer-Smalec – prezes Ogólnopolskiej Federacji Organizacji Pozarządowych podkreślała, że spotykamy się i dyskutujemy, co pozwala nam kształtować prawa i przepisy dotyczące działalności organizacji pozarządowych, abyśmy skuteczniej rozwijali działalność społeczną. Adam Szulczewski, przewodniczący Rady Działalności Pożytku Publicznego Województwa Lubuskiego dodał, że opinie te brane są pod uwagę. – Zgłaszamy problemy i szukamy ich rozwiązań. Nasze sugestie dotyczą np. zwiększania środków na działanie organizacji pozarządowych – wskazywał.
Podczas posiedzeń Rady Działalności Pożytku Publicznego Województwa Lubuskiego przedstawiciele organizacji pozarządowych dowiadują się, jak dobrze pisać wnioski, mogą również zgłaszać swoje pomysły na polepszenie współpracy na linii województwo-organizacje pozarządowe.
Rada Działalności Pożytku Publicznego Województwa Lubuskiego jest organem opiniodawczo-doradczym dla Marszałka Województwa Lubuskiego. Rolą Rady jest konsultowanie i opiniowanie dokumentów dla potrzeb Samorządu Województwa Lubuskiego, przy którym działa. Tworzą ją m.in. przedstawiciele organizacji pozarządowych, Sejmiku Województwa Lubuskiego i Urzędu Marszałkowskiego.
lubuskie.pl