fbpx

Koleje Dolnośląskie przejmują popularną „Nadodrzankę”

Powołano nowych dyrektorów dolnośląskich instytucji kultury
2 kwietnia 2023
Dolnośląskie Centrum Zdrowia Psychicznego otwiera drzwi do świata wirtualnej rzeczywistości
Dolnośląskie Centrum Zdrowia Psychicznego otwiera drzwi do świata wirtualnej rzeczywistości
16 kwietnia 2023
Powołano nowych dyrektorów dolnośląskich instytucji kultury
2 kwietnia 2023
Dolnośląskie Centrum Zdrowia Psychicznego otwiera drzwi do świata wirtualnej rzeczywistości
Dolnośląskie Centrum Zdrowia Psychicznego otwiera drzwi do świata wirtualnej rzeczywistości
16 kwietnia 2023
Pokaż wszystkie

Koleje Dolnośląskie przejmują popularną „Nadodrzankę”

Pociągi Kolei Dolnośląskich od grudnia będą obsługiwały wszystkie połączenia na Trasie Nadodrzańskiej z Wrocławia do Głogowa. Zmiana zostanie wprowadzona wraz z nowym rozkładem jazdy 2023/2024, który wejdzie w grudniu. Szczegóły przedstawił podczas konferencji prasowej Tymoteusz Myrda, członek zarządu województwa dolnośląskiego.

Pracujemy nad rozkładem jazdy na 2024 rok. Na popularnej „Nadodrzance” pojawią się pociągi Kolei Dolnośląskich. Jestem przekonany, że nowa oferta zadowoli wszystkich podróżnych korzystających z tej linii. Bardzo ważne jest dla nas podnoszenie jakości oferty kolejowej i komfortu podróżnych – mówi Tymoteusz Myrda, członek zarządu województwa.

W grudniu ubiegłego roku pociągi w żółto-białych barwach Województwa Dolnośląskich wróciły po dziewięciu latach na cały dolnośląski odcinek tzw. Nadodrzanki, czyli trasy kolejowej z Wrocławia do Głogowa. Dla podróżnych korzystających z połączeń nowością były przede wszystkim większe pociągi, ponieważ na trasie pojawiły się Impulsy 45WE, pięcioczłonowe pojazdy mogące pomieścić ponad 500 pasażerów.

Początkowo trasę obsługiwało 5 par pociągów Kolei Dolnośląskich, a pozostałe realizowane były przez pociągi Polregio. Jednak w związku z dużym zainteresowaniem podróżnych ofertą i jakością usług oferowanych przez KD kolejny rozkład jazdy zostanie ułożony w taki sposób, że pociągi samorządowego przewoźnika będą obsługiwały wszystkie połączenia na tej linii.

W tym miejscu warto zaznaczyć, że dolnośląscy przewoźnicy oferują skrajnie różną jakość usług, a także ich późniejszą realizację. Średni wiek pojazdu Kolei Dolnośląskich to 7,7 lat i ponad 32 lata w Polregio. W ubiegłym roku Polregio odwołało także aż 880 pociągów wyłącznie ze swojej winy. Ta sytuacja zaowocowała apelem skierowanym w sierpniu ubiegłego roku do zarządu Polregio, dotyczącym rozwiązania problemu notorycznego odwoływania pociągów. Wynikały z nich poważne zaburzenia funkcjonowania transportu kolejowego w regionie, uniemożliwiające wielu Dolnoślązakom codzienne korzystanie z pociągów.

Dodatkowo nowoczesne składy Kolei Dolnośląskich wyposażone w udogodnienia takie jak klimatyzacja, wifi czy system informacji multimedialnych są doceniane przez samych podróżnych.

Regionalne pociągi przewiozły w ubiegłym roku na Dolnym Śląsku ponad 28 milionów podróżnych, a priorytetem Samorządu Województwa Dolnośląskiego jest systematyczne rozwijanie oferty kolejowej dla mieszkańców regionu. Na ten cel tylko w tym roku przeznaczonych jest blisko 300 milionów złotych i jest to niemal trzykrotność kwoty desygnowanej na ten cel jeszcze kilka lat temu.
Pieniądze te trafiają do obu przewoźników proporcjonalnie do wykonanej pracy przewozowej. I tak Koleje Dolnośląskie, które przejechały w sumie w ubiegłym roku 10,2 milionów kilometrów, otrzymają w tym roku ok. 170 milionów złotych, a Polregio za przejechane 3,5 milionów kilometrów otrzymają w tym roku ok. 90 milionów złotych.