Diamentowy Śląski
17 lipca 2023Śląskie święto tradycji, radości i folkloru
31 lipca 2023Projekt dotyczy „Przebudowy drogi wojewódzkiej nr 925 od granicy miasta na prawach powiatu Ruda Śląska A1 – do granicy miasta na prawach powiatu Rybnik”. W podpisaniu umowy uczestniczyli marszałek Jakub Chełstowski, poseł na Sejm RP Wojciech Saługa i Zbigniew Tabor, dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach.
-W tej kadencji samorządu regionalnego zdecydowanie inwestycje drogowe są historyczne. Podejmujemy się przebudowy kluczowych dróg, a skalę najlepiej obrazuje wysokość nakładów. 2,5 mld zł to łączna kwota, której w przeszłości nikt na drogi nie przekazywał. Dzisiaj została podpisana umowa na przebudowę drogi wojewódzkiej 925 z Rudy Śląskiej do Rybnika. To ważny, 24 km odcinek który przebiega przez kilka gmin. Przekazujemy na tę inwestycję 321 mln zł w całości z budżetu województwa. Stawiamy na nowoczesne technologie, trwałość, a przede wszystkim bezpieczeństwo kierowców i innych użytkowników dróg – mówił marszałek Jakub Chełstowski.
Długość przebudowywanego odcinka to 24 km. Na odcinku zlokalizowany jest węzeł drogowy na połączeniu z autostradą A-1 oraz skrzyżowanie z drogą krajową DK 44. Szacowana wartość robót budowlanych wynosi 321,2 mln zł i będzie pochodzić w całości z budżetu Województwa Śląskiego.
Cieszę się, że w końcu ta inwestycja zostanie zrealizowana. To kluczowa droga, biegnąca przez serce aglomeracji. Ważne, że tego typu inwestycje, realizowane przez lata, miały wsparcie bez względu na kwestie polityczne i tak jest w tym przypadku. Ta droga wymaga nowoczesnych rozwiązań i wierzę, że mieszkańcy i kierowcy, którzy z niej korzystają zyskają zupełnie nową jakość, a region będzie mógł się dzięki takim inwestycjom rozwijać – podkreślał poseł na Sejm RP i poprzedni marszałek województwa, Wojciech Saługa.
Odcinek drogi wojewódzkiej nr 925 przewidziany do przebudowy rozpoczyna się na granicy miasta na prawach powiatu Ruda Śląska (na granicy z Mikołowem), a kończy na granicy miasta na prawach powiatu Rybnik (na granicy z miejscowością Przegędza).
Inwestycja zlokalizowana jest na terenie gmin: Mikołów, Ornontowice, Orzesze oraz Czerwionka – Leszczyny w województwie śląskim. Droga przecina miejscowości Mikołów i Orzesze oraz wsie Ornontowice, Bełk i Przegędza.
Jak podkreśla Zbigniew Tabor, dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach, droga wojewódzka nr 925 posiada zdegradowaną nawierzchnię, niesprawny system odwodnienia, a ruch pieszych, rowerów i pojazdów mechanicznych nie jest właściwie odseparowany.
Wielkie inwestycje wymagają czasu, te terminy mogą wydawać się długie, ale to skomplikowany proces. W tej kadencji samorządu realizujemy wszystkie projekty, ten układ komunikacyjny się zmienia i dokonaliśmy wielkiego skoku w kwestii jakości dróg. To będzie trudna operacja na żywym organizmie ale wierzę, że uda nam się te utrudnienia zminimalizować – przekonywał Zbigniew Tabor, dyrektor ZDW w Katowicach.
Zakres inwestycji obejmuje całkowitą przebudowę istniejącej konstrukcji jezdni, ujednolicenie szerokości jezdni, przebudowę skrzyżowań, budowę zatok autobusowych, budowę i przebudowę chodników i ciągów pieszo-rowerowych, przebudowę zjazdów. Konstrukcja drogi zostanie wykonana z wykorzystaniem najnowszych dostępnych na świecie technologii. Wszystkie warstwy bitumiczne zostaną wykonane z asfaltów wysokomodyfikowanych.
Przewidywany termin zakończenia robót budowlanych to wiosna 2026 roku.
źródło: slaskie.pl