Edu Polskie Regiony. Protokół dyplomatyczny, etykieta i savoir vivre w administracji samorządowej
1 czerwca 2021Edu Polskie Regiony. System ocen pracowniczych
8 czerwca 2021Działania promocyjne i informacyjne Związku Województw RP to m.in. bieżący i bezpośredni kontakt z dziennikarzami, zajmującymi się tematyką samorządową. Przedstawiciele mediów zgłaszają się do ZWRP z prośbą o wypowiedzi eksperckie, a także o przygotowanie konkretnych materiałów. Biuro ZWRP regularnie wysyła materiały prasowe do redakcji. Dzięki tej współpracy stanowiska Zarządu ZWRP trafiają do mediów i są przez nie wykorzystywane, a wypowiedzi ekspertów z urzędów marszałkowskich funkcjonują w debacie publicznej. Wpisuje się to w program promocji ekspertów z polskich regionów, który obowiązuje w ZWRP.
Przykładem może być wywiad na temat wydatkowania środków unijnych w czasie pandemii z Wojciechem Magnowskim – Dyrektorem Departamentu Zarządzania RPO w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Podkarpackiego dla portalu Prawo.pl, pt. „Epidemia będzie wyrwą w cyklu życia projektów dofinansowanych z UE” Siła wyższa może być wytłumaczeniem beneficjentów, że z powodu niezależnych czynników nie osiągną efektów projektów UE (prawo.pl). Jako kolejny przykład może posłużyć rozmowa z Antonim Konopką – Przewodniczącym Komisji ds. Obszarów Wiejskich i Rolnictwa Związku Województw RP dla Samorządowego PAP pt. „Walka z suszą: pieniądze są ważne, ale trzeba zacząć od prawa” Walka z suszą: pieniądze są ważne, ale trzeba zacząć od prawa (wywiad) | Serwis Samorządowy PAP.
Biuro ZWRP pozostaje także w stałym kontakcie z biurami prasowymi urzędów marszałkowskich.
Ze sprawozdaniem prezesa Zarządu ZWRP za ubiegły rok można się zapoznać tutaj: Sprawozdanie prezesa Zarządu ZWRP za 2020 r. | Polskie Regiony