fbpx
Marszałek Adam Struzik apeluje do Prezydenta w sprawie terminu wyborów samorządowych 
7 października 2022
Tysięczny przedsiębiorca z pożyczką od Mazowsza
19 października 2022
Marszałek Adam Struzik apeluje do Prezydenta w sprawie terminu wyborów samorządowych 
7 października 2022
Tysięczny przedsiębiorca z pożyczką od Mazowsza
19 października 2022
Pokaż wszystkie

Rewitalizacja kolei na Mazowszu

Mazowieckie projekty w ramach programu Kolej+ wchodzą w kolejny etap. Zostały podpisane umowy wykonawcze między PKP PLK a samorządem Mazowsza, który jest liderem dwóch projektów w ramach programu Kolej+. Zrewitalizowane zostaną linie Ostrów Mazowiecka–Małkinia oraz Sokołów Podlaski–Siedlce. Umowy z PKP PLK podpisała członkini zarządu województwa Janina Ewa Orzełowska.

 

To dwa projekty o olbrzymim znaczeniu dla rozwoju społeczno-gospodarczego województwa. Jak podkreśla członkini zarządu województwa mazowieckiego Janina Ewa Orzełowska – zrównoważony i dostępny transport bez wątpienia napędza rozwój Mazowsza.

Projekt „Rewitalizacja linii kolejowej na odcinku Ostrów Mazowiecka–Małkinia” został złożony samodzielnie przez Samorząd Województwa Mazowieckiego. Zgodnie z rekomendowanym do realizacji wariantem istniejący odcinek linii kolejowej nr 34 między Ostrowią Maz. a Małkinią zostanie zmodernizowany i zelektryfikowany, a nowa łącznica pozwoli na zatrzymywanie się pociągów przy głównych peronach w Małkini. Pociągi na tej trasie pojadą z prędkością 120 km/h. Szacowane koszty projektu to ponad 297 mln zł.

Władze Mazowsza kontynuują starania o przywrócenie linii kolejowej do Sokołowa Podlaskiego. Liderem projektu jest samorząd województwa, a partnerami powiat sokołowski, Sokołów Podlaski oraz gminy Sokołów Podlaski i Bielany. Wszystkie samorządy wyraziły chęć wspólnego pokrycia 15 proc. kosztów kwalifikowanych projektu.

 

Projekt zakłada rewitalizację linii kolejowej nr 55 w jej istniejącym przebiegu oraz jej elektryfikację. Umożliwi to bezpośrednie połączenia z Warszawy do Sokołowa Podlaskiego. Pociągi pasażerskie pojechałyby do Sokołowa z prędkością maksymalną 120 km/h, a towarowe – 80 km/h. Przewidywane koszty netto inwestycji to ponad 327 mln zł.