fbpx
O opiece psychologicznej dla dzieci i młodzieży w Podlaskiem
16 grudnia 2021
Podlaski Produkt Lokalny. Miody z Pasieki Biebrzańskiej
21 grudnia 2021
O opiece psychologicznej dla dzieci i młodzieży w Podlaskiem
16 grudnia 2021
Podlaski Produkt Lokalny. Miody z Pasieki Biebrzańskiej
21 grudnia 2021
Pokaż wszystkie

Finał Podlaskiej Marki 2020

Lokalny targ online, miody pitne, ośrodek szkolenia lotniczego, e-lekcje dotyczące twórczości Mickiewicza, grupa ratownicza, dworzec w Łomży, białostocki półmaraton, grupa technologiczna z branży IT, centrum badawczo-rozwojowe to tegoroczni zwycięzcy Podlaskiej Marki w dziewięciu kategoriach. Ambasadorem Województwa Podlaskiego została Izba Przemysłowo-Handlowa, a Honorowym Ambasadorem Podlaskiej Gospodarki – Podlaska Branża Turystyczna. Nagrody laureatom konkursu wręczyli wicemarszałkowie: Marek Olbryś i Stanisław Derehajło oraz członkowie zarządu: Wiesława Burnos i Marek Malinowski podczas czwartkowej (16.12) gali w Operze i Filharmonii Podlaskiej.

Po raz drugi gala finałowa Podlaskiej Marki odbyła się w zmienionej formule. Ze względu na panującą epidemię ograniczono liczbę gości biorących bezpośredni udział w wydarzeniu. Mieszkańcy regionu i sympatycy konkursu mogli oglądać transmisję z uroczystości w Internecie.

– To prawdziwy zaszczyt być dzisiaj tutaj z państwem i dziękować za wspaniałe dokonania, których  jesteście autorami. Podnosicie jakość życia mieszkańców województwa, ale też promujecie region w kraju i na arenie światowej. Dowodem tego jest wystawa EXPO 2020 w Dubaju, gdzie podlaskie firmy podzieliły się swoimi osiągnięciami. Serdecznie gratuluję zwycięzcom i dziękuję wszystkim nominowanym – mówi wicemarszałek Marek Olbryś, otwierając spotkanie.

W tegorocznej edycji spośród blisko 180 zgłoszeń komisja konkursowa pod przewodnictwem marszałka Artura Kosickiego do finałowego starcia nominowała 27 kandydatów. Z tego grona wybrano zwycięzców w dziewięciu kategoriach: Produkt Użytkowy, Produkt Spożywczy, Kultura, Inwestycja, Odkrycie, Wydarzenie, Społeczeństwo, Projekt 4.0, Biznes

Tytuł najlepszego Produktu Użytkowego otrzymał lokalny targ online Lokalni Naturalni A. Miczejko, K. Zakrzewski s.c.

– Jesteśmy tylko małą częścią tego przedsięwzięcia. Lokalni naturalni to wszyscy lokalni producenci i rolnicy, którzy zgodzili się z nami współpracować i tworzyć tę inicjatywę. To dzięki nim mamy dostęp do naszego podlaskiego bogactwa. I ta nagroda jest również ich zasługą – mówił Adam Miczejko współwłaściciel platformy lokalninaturalni.pl, wirtualnego sklepu oferującego świeże i swojskie produkty prosto od rolników i wytwórców.

W kategorii Produkt Spożywczy zwycięzcą została Augustowska Miodosytnia Paweł Kotwica Piotr Piłasiewicz s.c. za Miody Pitne. Piotr Piłasiewicz przekonywał, że Podlaskie „miodami stoi”, a nagroda jest zwieńczeniem starań firmy o jak najlepszą jakość oferowanych produktów.

Za najciekawsze przedsięwzięcie w kategorii Kultura kapituła konkursu uznała projekt Teatru Wierszalin „Objazd mickiewiczowski – wzorem Reduty”. To wyjątkowe e-lekcje z udziałem reżysera i aktorów supraskiej sceny dotyczące twórczości Adama Mickiewicza, a w szczególności dramatu „Dziady”.  Przedsięwzięcie pozwala w nietuzinkowy sposób uczyć literatury i teatru.

– Mickiewicz to poeta na trudne czasy, uczy nas Polski i tego, jak być Polakiem. Z Mickiewiczem trzeba iść do ludzi. Trzeba iść do młodych ludzi, zwłaszcza teraz, kiedy poezja jest nam potrzebna, jak powietrze – mówił dyrektor Teatru Wierszalin Piotr Tomaszuk, odbierając nagrodę.

Zwycięzcą kategorią Inwestycje został Urząd Miejski w Łomży za Miejskie Centrum Przesiadkowo-Komunikacyjne. Centrum to nowoczesny budynek dworca z zapleczem i pięć peronów pod przeszklonym dachem, które powstał w miejscu dawnego dworca PKS. Jak podkreślał Andrzej Garlicki, zastępca Prezydenta Łomży, dzięki temu uporządkowano dużą część centrum miasta, a ciekawa i nowoczesna konstrukcja „cieszy oko”.

W kolejnej kategorii: Odkrycie 2020 laureatem został Ośrodek Szkolenia Lotniczego Pronar – Pronar sp. z o.o. Organizowane są tam kursy, dzięki którym można zdobyć licencję pilota szybowcowego. Firma wykorzystuje do tego własne zaplecze lotnicze.

PKO Białystok Półmaraton to zwycięzca kategorii Wydarzenie. Od 2013 roku jest ono organizowane przez Fundację Białystok Biega.

– W tym czasie udział w naszych biegach wzięło ponad 30 tys. osób, spośród których 60 proc. to uczestnicy spoza województwa podlaskiego. To świadczy o ogromnym znaczeniu promocyjnym tego wydarzenia dla naszego regionu. Od zawsze Podlaskie promowaliśmy i będziemy promować – mówił Grzegorz Kuczyński, prezes Fundacji Białystok Biega.

PKO Białystok Półmaraton to największy bieg wschodniej Polski. Od lat jest w Koronie Półmaratonów Polski. Został wyróżniony certyfikatem 5 gwiazdek przez European Athletics.

Palmę pierwszeństwa w kategorii Społeczeństwo przyznano Grupie Ratowniczej „Nadzieja”. To społeczna jednostka ratunkowa, która niesie pomoc osobom w stanie zagrożenia zdrowotnego.

Wicemarszałek Olbryś, wręczając nagrodę ks. Radosławowi Kubeł, założycielowi grupy „Nadzieja” podkreślał, że pomoc i zaangażowanie medyków w ostatnich dwóch latach jest nieoceniona.

Natomiast ks. Kubeł dedykował otrzymane wyróżnienie wszystkim ratownikom, służbom medycznym ratującym ludzkie życie, również służbom mundurowym pracującym na granicy.

Komisja konkursowa jako zwycięzcę w kategorii Projekt 4.0 uznała Centrum Badawczo-Rozwojowe firmy Malow Sp. Z o.o. To wspólne przedsięwzięcie firm z województwa podlaskiego wprowadzające inteligentne rozwiązania w przedsiębiorstwach.

Tytuł najlepszego przedsięwzięcia w kategorii Biznes otrzymała Grupa technologiczna TenderHut – TenderHut S.A. Jak poinformował przedstawiciel firmy Mateusz Andrzejewski, w podziękowaniu za wyróżnienie. Przedsiębiorstwo wskazanej przez marszałka województwa instytucji przekaże sprzęt komputerowy, a finansowa nagroda Podlaskiej Marki, czyli 10 tys. zł zostanie przekazane na uzupełnienie darowizny.

Jak co roku Podlaskiej Marce towarzyszył plebiscyt Podlaska Marka Konsumenta. W tym roku głosami internautów zwyciężyło Stowarzyszenie Białostocki Klub Kibiców Niepełnosprawnych.

Ambasadorem Podlaskiej Gospodarki została Podlaska Branża Turystyczna. Uhonorowano: Podlaską Regionalną Organizację Turystyczną, Suwalską Organizację Turystyczną, Lokalną Organizację Turystyczną „LOT nad Bugiem”, Lokalną Organizację Turystyczną „Ziemia Łomżyńska”, Lokalną Organizację Turystyczną „Region Puszczy Białowieskiej” i Polską Izbę Turystyki Oddział Podlaski w Białymstoku.

Tytuł Honorowego Ambasadora Województwa Podlaskiego otrzymała Izba Przemysłowo-Handlowa w Białymstoku. Statuetkę w imieniu organizacji odebrał jej prezes Witold Karczewski.

 

Podlaska Marka to konkurs organizowany nieprzerwanie od 2004 r. przez Marszałka Województwa Podlaskiego. W ciągu kilkunastu lat o nagrodę rywalizowało łącznie kilkaset produktów, które do dzisiaj, dzięki obecności na rynku i swojej doskonałej jakości, przyczyniają się do promocji Podlaskiego w kraju i poza granicami Polski.

Źródło i foto: www.wrotapodlasia.pl