NIK o tym, jak urzędy wykonywały pracę zdalną
3 grudnia 2021Rozmowy o RPO
8 grudnia 2021Cyfrowa Gmina to nowy program uruchomiony w październiku 2021 r. przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów, finansowany z Funduszu Europejskiego. Dzięki programowi wszystkie gminy w Polsce mają możliwość otrzymania dofinansowania na cyfryzację urzędów, edukację urzędników oraz podniesienie poziomu cyberbezpieczeństwa.
Wychodząc naprzeciw założeniom projektu oraz potrzebom samorządów w zakresie podnoszenia cyberodporności Polski Klaster Cyberbezpieczeństwa #CyberMadeInPoland wraz polskimi przedsiębiorcami zrzeszonymi w klastrze uruchomił projekt Cyberbezpieczna Gmina. Oferują oni pomoc w kwestiach związanych z analizą stanu cyberberbezpieczeństwa, a także edukacją z zakresu wdrażania rozwiązań bezpieczeństwa IT.
Klaster zrzesza ponad 40 firm, oferujących produkty oraz usługi z obszaru cyberbezpieczeństwa. Zatem jest w stanie zapewnić kompleksowe podejście do wszystkich kwestii związanych z podnoszeniem odporności cyfrowej w Państwa organizacji, a także zaoferować pomoc w pisaniu wniosku do programu.
Ponadto, w ramach prowadzonych działań szkoleniowych został zorganizowany pierwszy webinar „Cyberbezpieczna Gmina – jak podnieść poziom cyberbezpieczeństwa w ramach programu Cyfrowa Gmina”, na którym zaprezentowane zostały pokrótce założenia programu Cyfrowa Gmina, w szczególności w kontekście cyberbezpieczeństwa, a także:
– przedstawiono w jaki sposób należy wykonać obowiązkowy audyt cyberbezpieczeństwa,
– zaproponowano rozwiązania, które mogą wspomóc tworzenie odpornego systemu bezpieczeństwa informacji, a także z jakimi regulacjami musi być zgodna gmina, aby zniwelować ryzyko potencjalnych ataków.
Zachęcamy do zapoznania się z projektem Klastra, przedstawionym na stronie internetowej: https://cyberbezpiecznagmina.pl/ oraz do śledzenia kolejnych webinarów.
W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt mailowy (biuro@cyberbezpiecznagmina.pl ) lub telefoniczny (724 618 218).