
„Czerwona kokardka” na Zamku Książąt Pomorskich w Szczecinie
29 listopada 2021
Świąteczne warsztaty dla podopiecznych fundacji „Tulipan” z Pomorza Zachodniego
6 grudnia 2021Stres, trudności z nauką, koncentracją i kontaktami z rówieśnikami – pandemia nie oszczędza uczniów. Drastycznie wzrasta liczba dzieci potrzebujących wsparcia pedagogów i psychologów, dlatego zachodniopomorskie samorządy, prowadzące szkoły i placówki oświatowe sięgają po marszałkowskie granty. Można przeznaczyć je m.in. na zajęcia wyrównawcze, jak i dla uzdolnionej młodzieży. We wtorek, 30 listopada 2021 r. wicemarszałek województwa zachodniopomorskiego Olgierd Kustosz oraz członkini zarządu województwa Anna Bańkowska podpisali kolejne umowy o dofinansowanie.
Z unijnego projektu „Pomorze Zachodnie – wsparcie psychologiczno-pedagogiczne” mogą skorzystać zachodniopomorskie samorządy, które prowadzą szkoły i placówki oświatowe. Do tej pory chęć przystąpienia do projektu zadeklarowało blisko 90 samorządów. Część umów podpisano, a część wniosków jest oceniana. Na bieżąco przygotowywane są też kolejne umowy.
– Samorządy granty mogą przeznaczyć na zabezpieczenie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego dla uczniów, ale i zajęcia wyrównawcze i dla uzdolnionej młodzieży. Aktualna, trudna sytuacja w szkołach jeszcze dobitniej pokazuje, jak bardzo potrzebny jest ten projekt. Powinien być realizowany w każdej gminie, zwłaszcza na obszarach wiejskich – mówi Olgierd Kustosz.
Dzięki przyznanemu wsparciu w gminach i powiatach realizowane będą dodatkowe zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze, m.in. z j. polskiego, matematyki, biologii, chemii, z zakresu przedmiotów zawodowych, a także warsztaty z: psychoedukacji, antydepresyjne, wzmacniające samoocenę i motywację do nauki czy budowania pozytywnych relacji. Zaplanowano także zajęcia logopedyczne, korekcyjno-kompensacyjne, rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne oraz rozwijające uzdolnienia. Wartość całego projektu to 16,5 mln zł.