fbpx

Linia kolejowa między Ostrowią Mazowiecką a Małkinią zostanie zrewitalizowana

Mazowsze na Warsaw Food Expo 2024
Mazowsze na Warsaw Food Expo 2024
26 maja 2024
Adam Struzik marszałkiem województwa mazowieckiego
Adam Struzik marszałkiem województwa mazowieckiego
10 czerwca 2024
Pokaż wszystkie

Linia kolejowa między Ostrowią Mazowiecką a Małkinią zostanie zrewitalizowana

29 maja została podpisana umowa między PKP PLK S.A. a firmą Track Tec Construction sp. z o.o. – wykonawcą projektu rewitalizacji linii kolejowej Ostrów Mazowiecka–Małkinia. Samorząd Mazowsza współfinansuje ten projekt kwotą prawie 45 mln zł.

Projekt rewitalizacji istniejącej linii kolejowej nr 34 zakłada jej modernizację i elektryfikację na odcinku Ostrów Mazowiecka–Małkinia. Powstanie także nowa łącznica, która pozwoli na zatrzymywanie się pociągów przy głównych peronach w Małkini. Pociągi na tej trasie pojadą z prędkością 120 km/h. Celem projektu jest uruchomienie regionalnych połączeń pasażerskich umożliwiających przejazd na trasie z Ostrowi Mazowieckiej do Warszawy. Jest on realizowany w ramach Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej – Kolej+ do 2029 roku.

Szacowane koszty projektu to ponad 297 mln zł. Zgodnie z założeniami programu Kolej+ 15 proc. kosztów pokrywają samorządy, dlatego samorząd Mazowsza przeznaczył na ten cel prawie 45 mln zł.

To jest jeden z czterech projektów, którym samorząd województwa jest zaangażowany finansowo – podkreśla zastępca dyrektora Departamentu Nadzoru Właścicielskiego i Inwestycji urzędu marszałkowskiego Tomasz Rosłonek. – Województwo bierze na siebie 15 proc. udziału finansowego w tym projekcie, jak również w pozostałych 3 projektach realizowanych w ramach Kolej+ na terenie Mazowsza. Łącznie na ten cel przeznaczymy ponad 160 milionów złotych. Cieszymy się, że to kolejny projekt, który przechodzi w fazę realizacji.

Oprócz modernizacji linii na odcinku Ostrów Mazowiecka-Małkinia samorząd Mazowsza uczestniczy jeszcze w trzech innych projektach kolejowych: „Rewitalizacji linii kolejowej na odcinku Sokołów Podlaski – Siedlce”, „Kolej w Kozienicach – likwidacja regionalnego wykluczenia komunikacyjnego” oraz „Budowa linii kolejowej Zegrze-Przasnysz, jako realizacja szlaku „Kolei Północnego Mazowsza””.

Jak poinformował przedstawiciel firmy Track Tec Construction, będącej wykonawcą projektu, jego realizacja potrwa około 57 miesięcy. Sam proces projektowania może zająć 40 miesięcy. Firma chce jak najszybciej uzyskać wszystkie pozwolenia i przystąpić do prac w terenie.

mazovia.pl