fbpx

Małopolska Tarcza Antykryzysowa. Transformacja cyfrowa w edukacji

Samorządowcy spotkają się w Poznaniu
22 września 2021
paragrafy
Świadomi w pandemii. Interaktywny poradnik
28 września 2021

22 września w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Sieniawie, w ramach Pakietu Edukacyjnego Małopolskiej Tarczy Antykryzysowej, została przekazana jedna z 22 umów grantowych na zakup wysokiej jakości urządzeń cyfrowych. W wydarzeniu uczestniczyła Marta Malec-Lech z zarządu województwa.

Transformacja cyfrowa szkół powstanie przy wsparciu ekspertów i trenerów Stowarzyszenia Miasta w Internecie w ramach uruchomionego przez samorząd województwa projektu Małopolskie Laboratorium Edukacji Cyfrowej HUMINE. Dzięki tak podjętym działaniom szkoły staną się nowoczesnymi placówkami edukacyjnymi, odpowiadającymi na wyzwania XXI wieku.

Celem realizowanego projektu jest przyznanie 22 grantów, po jednym w każdym małopolskim powiecie, na zakup wysokiej jakości urządzeń cyfrowych, pomocy dydaktycznych oraz oprogramowania w celu umożliwienia transformacji cyfrowej tych szkół i wprowadzenia do nich elementów nauczania metodą STEAM z wykorzystaniem koncepcji Kompetencji 4.0.

– Szkoły modelowe to nie tylko szkoły wyposażone w nowoczesne pomoce dydaktyczne czy sprzęt cyfrowy. To już wkrótce liderzy we wdrażaniu rozwiązań cyfrowych w procesie nauczania i rozwoju kompetencji uczniów przydatnych w czasach Przemysłu 4.0 i dynamicznego rozwoju technologii cyfrowych. Realizacja tego ambitnego wyzwania jest możliwa dzięki utworzonego w 2020 roku w Tarnowie Małopolskiego Laboratorium Edukacji Cyfrowej HUMINE prowadzonego przez Stowarzyszenie „Miasta w Internecie” – mówi Marta Malec-Lech.

Działania w ramach inicjatywy szkół modelowych nie oznaczają tylko modernizacji infrastruktury, lecz realizację systemowych zmian w zakresie kompetencji cyfrowych czyli nabycia niezbędnej wiedzy i umiejętności przez całą społeczność szkolną – nauczycieli, uczniów, rodziców, aby być szkołą XXI wieku.

źródło i foto: www.malopolska.pl