fbpx
„Tak” dla Projektu Programu Profilaktyki Zdrowotnej „Twoje Zdrowie”
28 lutego 2022
Bronią Unii Europejskiej jest demokracja mówi Olgierd Geblewicz
3 marca 2022
„Tak” dla Projektu Programu Profilaktyki Zdrowotnej „Twoje Zdrowie”
28 lutego 2022
Bronią Unii Europejskiej jest demokracja mówi Olgierd Geblewicz
3 marca 2022
Pokaż wszystkie

Z posiedzenia Komisji ds. Infrastruktury ZWRP

2 marca 2022 r. odbyło się zdalne posiedzenie Komisji ds. Infrastruktury, Polityki Regionalnej oraz Środowiska Związku Województw RP.

Tematami spotkania były: stan oraz perspektywy budowy dróg ekspresowych i autostrad oraz omówienie wyników badania natężenia ruchu drogowego na drogach krajowych i wojewódzkich.

Zagadnienia te omówili przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) – Tomasz Smoleń, Dyrektor Departamentu Przygotowania i Realizacji Inwestycji oraz Agnieszka Bogucka, Dyrektor Departamentu Strategii i Studiów.

Dyrektor Tomasz Smoleń odniósł się do stanu realizacji w sieci dróg krajowych, z uwzględnieniem dróg szybkiego ruchu. Omówił kolejne odcinki realizacyjne w poszczególnych województwach. Przedstawił też informację o toczących się przetargach w zakresie poszczególnych inwestycji oraz o tym, które etapy dróg są w przygotowaniu, a które w realizacji. Nawiązał do założeń Programu „100 obwodnic”.

stan realizacji sieci dróg krajowych

Dyrektor Agnieszka Bogucka przedstawiła informację w zakresie metody pomiaru. Podkreśliła, że GDDKiA starała się zminimalizować wpływ pandemii COVID 19 na wyniki pomiarów, starano się to osiągnąć, przesuwając pomiary na inne miesiące. Odniosła się również do jakości pomiaru.

generalny pomiar ruchu wyniki

Wspomniała, że została wykonywana kontrola pomiarów w terenie oraz kontrola materiału wideo po każdym ujęciu pomiarowym.

Przedstawicielka GDDKiA, omówiła wyniki średniego rocznego ruchu dobowego (ŚRRD) na drogach krajowych i wojewódzkich oraz pomiarów w podziale na klasy techniczne dróg wojewódzkich.

Dla przykładu największy średni dobowy hałas na drogach krajowych jest w województwie śląskim, a najmniejszy w województwie warmińsko-mazurskim, a przypadku dróg wojewódzkich – największy – w województwie małopolskim, a najmniejszy w województwie warmińsko-mazurskim.

Dyrektor Bogucka wskazała także na najbardziej obciążone odcinki dróg na drogach krajowych i wojewódzkich oraz na zmiany wielkości ruchu, jeśli chodzi o pojazdy ciężarowe. W przypadku tych ostatnich nastąpił wzrost o 12% na drogach krajowych i 24 % drogach wojewódzkich.

W dalszej części spotkania odbyła się dyskusja, a także omówienie propozycji do planu pracy Komisji na 2022 r.