fbpx
wykres
O nowej perspektywie finansowej dla regionu lubuskiego
14 kwietnia 2021
zaproszenie
Lubuskie winnice rozpoczynają sezon
29 kwietnia 2021
Pokaż wszystkie

Lubuskie dziedzictwo kulinarne

Kolejnych 8 lubuskich firm będzie mogło umieszczać „czapkę” na swoich produktach, czyli znak towarowy Europejskiego Dziedzictwa Kulinarnego.

Do Europejskiej Sieci Dziedzictwa Kulinarnego dołączyli:

 

  • Zakład Produkcji Makaronów SULMA

 

  • Zakład Przetwórstwa Spożywczego i Handu Henryk Kuźma

 

  • Browar Witnica

 

  • Pałac Wiechlice Zbigniew Czmuda

 

  • Gospodarstwo Naturalne MALINÓWKA

 

  • SALCUM-FIXUM Jarosław Szlachetko

 

  • Folwark Pszczew Łukasz Robak

 

  • Gospodarstwo Rolno-Agroturystyczne Zagroda Edukacyjna „Dereniówka”

 

 

Koncepcja Regionalnego Dziedzictwa Kulinarnego została opracowana i wprowadzona w południowo-wschodniej Skanii Szwecji i na duńskiej wyspie Bornholm w 1995 roku. W 1997 roku sieć zaczęła rozszerzać się na inne kraje europejskie. Dzisiaj zrzesza 46 regionów w Europie, w tym 11 województw w Polsce. Znak towarowy białej czapki kucharskiej na niebieskim tle z nazwą regionu oznacza, że trafiliśmy na produkt bardzo wysokiej jakości, wytwarzany z surowców pochodzących z danego regionu. „Czapką” mogą być oznakowane także lokale gastronomiczne. W tym przypadku oznaczone dania w karcie, pochodzą z produktów regionalnych.