fbpx

Małopolska z Grand Prix i wyróżnieniami w ogólnopolskim konkursie „Kryształy PR-u”

Dlaczego warto odwiedzić Kraków i Małopolskę? Prezentacja projektu „Małopolska – cel podróży”
4 maja 2022
Święto Małopolski
7 czerwca 2022
Pokaż wszystkie

Małopolska z Grand Prix i wyróżnieniami w ogólnopolskim konkursie „Kryształy PR-u”

26 maja br., podczas uroczystej Gali organizowanej w trakcie XVII Konferencji PR w Samorządzie i Administracji Państwowej w Wałbrzychu, ogłoszone zostały wyniki ogólnopolskiego Konkursu Kryształy PR-u. Nagrodę główną – Grand Prix Kryształów PR-u w kategorii najlepszy film promocyjny za film „7 powodów aby przyjechać do Małopolski” otrzymał Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego.

PR w Samorządzie i Administracji Państwowej to najstarsza w Polsce Konferencja dedykowana przedstawicielom jednostek terytorialnych i samorządowych. Od kilku lat wydarzeniu towarzyszy Konkurs Kryształy PR-u, w którym nagradzane są najbardziej wartościowe inicjatywy jednostek samorządów terytorialnych i organów administracji państwowej, jako inspiratorów kreatywnych działań i rozwiązań.

Do tegorocznej edycji konkursu wysłano niemal setkę zgłoszeń z różnego rodzaju jednostek samorządu terytorialnego oraz spółek samorządowych. Projekty oceniane były w kategoriach: najlepszy wizerunek w mediach społecznościowych, najlepszy film promocyjny, najlepsza kreatywna kampania promocyjna, najlepszy event społeczny, najlepsza gazeta miejska/biuletyn, najlepsza kampania promocyjno-informacyjna spółki samorządowej i najlepsza kampania informacyjno-promocyjna, związana z pandemią COVID-19.

Małopolska zdobyła:

„Jest mi niezmiernie miło, że nasze działania zostały dostrzeżone i nagrodzone. Zdobyta nagroda i wyróżnienia są dowodem, że w sposób nowoczesny, innowacyjny i kompleksowy promujemy Małopolskę” – mówi Iwona Gibas z Zarządu Województwa Małopolskiego.

Kampania pn. „Małopolska. Poznajmy się”, której jednym z elementów był nagrodzony film promocyjny „7 powodów aby przyjechać do Małopolski”, zrealizowana została w 2020 roku przez Województwo Małopolskie i Małopolską Organizację Turystyczną. Jej założeniem było ukazanie Małopolski jako regionu idealnego do wypoczynku w duchu „slow”, czyli niespiesznego, uważnego podróżowania oraz zachęcenie mieszkańców i turystów do odkrywania mniej oczywistych miejsc i znalezienia swoich powodów, aby wybrać się do Małopolski. Kampania wyróżniała się na tle innych dzięki lokalnym ambasadorom – mieszkańcom regionu, którzy przez pryzmat swoich pomysłów, znajomości regionu, doświadczeń i zainteresowań pokazywali nieoczywiste oblicza Małopolski, miejsca które warto odwiedzić, tradycje które warto poznać, ludzi których warto spotkać czy przysmaki, w których warto się rozsmakować. Naszymi ambasadorami byli: Ania Dąbek – przewodniczka po Ojcowskim Parku Narodowym, rodzina Mazurków – twórcy bloga „Rodzinnie dookoła świata”, Anna Szafraniec – kolarka górska, znawcy kulinariów Maja i Bartosz – twórcy Radia Kulinarnego oraz Jan Sabała – przewodnik tatrzański i edukator ekologiczny. A wszystko to w tle pandemii Covid-19 i obostrzeń z nią związanych. Dlatego, zależało nam na pokazaniu w Małopolsce miejsc ciekawych, lecz nieznanych szerszej grupie odbiorców, zlokalizowanych „poza utartym szlakiem” i takich, w których można odpocząć z dala od tłumu turystów.

„Nie ma lepszych osób, które mogą zarekomendować region, niż jego mieszkańcy. Dlatego też do udziału w kampanii zachęcającej do odkrywania mniej oczywistych miejsc i znalezienia swoich powodów, aby wybrać się do Małopolski zaprosiliśmy lokalnych pasjonatów, osoby, dla których odkrywanie naszego regionu to misja i pasja. I to była bardzo dobra decyzja. Te osoby to prawdziwi ambasadorzy naszego regionu, którzy pokazali nam nowe, często zaskakujące jego oblicza” – zauważa Iwona Gibas.

W ramach kampanii, oprócz nagrodzonego filmu promocyjnego „7 powodów aby odwiedzić Małopolskę”, powstały także wideosondy z rekomendacjami mieszkańców dotyczącymi urokliwych miejsc w regionie oraz reportaże, w których ambasadorzy akcji pokazywali „swoją Małopolskę”. Ponadto, w kampanię zaangażowani zostali także internauci, którzy mogli podzielić się swoimi małopolskimi odkryciami.

Licznych inspiracji do podróżowania po Małopolsce dostarcza także regionalny portal turystyczny visitmalopolska.pl oraz aplikacja mobilna VisitMałopolska.