Samorząd województwa mazowieckiego nagrodził zwycięzców konkursu dla startupów „Startuj z Mazowsza”. Innowacyjne firmy w trzech kategoriach otrzymają 30 tys. zł na dalszy rozwój. Nagrody wręczył marszałek Adam Struzik. W spotkaniu wzięli także udział członkowie kapituły konkursu, a nagrodzeni przedstawili swoje projekty.
Konkurs „Startuj z Mazowsza” odbył się już po raz trzeci. Jest skierowany do startupów z terenu Mazowsza, które śmiało realizują innowacyjne pomysły i działają nie dłużej niż 3 lata. Jak podkreśla marszałek Adam Struzik, wspieranie młodych firm jest szczególnie ważne w okresie odbudowywania się gospodarki po pierwszych falach pandemii.– Prowadzenie startupu wymaga dużego zaangażowania, podjęcia ryzyka i sporej wiary w sukces swojego projektu. Dlatego chcemy promować przedsiębiorców, którzy mają tę kreatywność, odwagę i motywację, by przekuwać swoje pomysły w realne produkty i usługi – dodaje marszałek.
Zwyciężyły projekty ekologiczne i przyjazne społeczeństwu
Tegoroczna edycja konkursu obejmowała trzy kategorie dla różnego rodzaju produktów i usług. Nagroda główna w każdej z nich to 30 tys. zł. Po dwuetapowej ocenie merytorycznej, na którą składała się ocena zgłoszeń oraz prezentacja przed komisją, nagrody zdobyły firmy:
Kapituła konkursu przyznała także wyróżnienia dla firm:
Dodatkowe nagrody przygotowali partnerzy konkursu, w tym m.in. konsultacje merytoryczne związane z rozwojem biznesu i pozyskiwaniem finansowania, możliwość udziału w szkoleniach i programach mentoringowych czy prezentacji przed gronem inwestorów.
Tematy społeczne na topie
W ramach konkursu wpłynęły 53 zgłoszenia, z czego aż 28 w kategorii Social Impact. Pokazuje to, że startupy na Mazowszu coraz częściej skupiają się na kwestiach istotnych społecznie, które poprawiają jakość życia całego społeczeństwa.
Wszystkie startupy przeszły najpierw ocenę formalną, a następnie dwa etapy oceny merytorycznej. Po pierwszym etapie oceny merytorycznej 11 najlepszych startupów zaprezentowało swój pomysł przed komisją podczas tzw. Pitch Day. Na co zwracała uwagę komisja podczas oceny? Kluczowa była innowacyjność rozwiązania, wpływ społeczny projektu, opracowany model biznesowy, ale także zespół i potencjał pomysłu. Poziom zgłoszeń i nagrodzonych projektów pokazuje wyraźnie, ze poziom mazowieckich startupów jeszcze nigdy nie był tak wysoki.
Organizatorem konkursu był samorząd Mazowsza, a jego wykonawcą fundacja Youth Business Poland. Partnerzy konkursu: Politechnika Warszawska, Miasto Stołeczne Warszawa, Fundacja Przedsiębiorczości Kobiet, Uniwersytet SWPS, Koleje Mazowieckie, AgriTech Hub, Startup Academy, Uniwersytet Warszawski, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
Więcej informacji o konkursie oraz nagrodzonych znaleźć można na stronie Strona główna (mazovia.pl)