fbpx

Opolskie dba o bezpieczeństwo na drogach

Opolskie. Lokalne Grupy Działania wpływają na atrakcyjność życia na wsi
21 grudnia 2022
Opolskie. Setki milionów na przebudowy i remonty dróg
4 stycznia 2023
Pokaż wszystkie

Opolskie dba o bezpieczeństwo na drogach

Na większy komfort i bezpieczeństwo mogą liczyć podróżujący drogą wojewódzką nr 459 na odcinku Sławice-Żelazna w gminie Dąbrowa. Na długości 0,75 km wymieniono nawierzchnię, poszerzono i wzmocniono drogę. Koszt tej inwestycji wyniósł 1 milion 780 tysięcy złotych.

Jak mówi wicemarszałek województwa opolskiego Zbigniew Kubalańca, kończymy ten rok bardzo ciekawą i ważną inwestycją drogową. ­­­ –  Prawie kilometr drogi wzmocnionej, trzywarstwowej poszerzonej do sześciu metrów. Na ten cel przeznaczyliśmy prawie 2 miliony zł. Gmina Dąbrowa miała dobry rok, bo zarówno nowy chodnik w Chróścinie, jak i remont mostu w Naroku oraz renowacja tej drogi między Sławicami a Żelazną sprawiły, że gmina jest dość szczodrze obdarowana przez samorząd województwa  – podkreśla Zbigniew Kubalańca.

– Bardzo się cieszymy, ponieważ to odcinek o niesamowitym znaczeniu dla mieszkańców tutejszych, nadodrzańskich miejscowości. Ja się cieszę, bo tak mała gmina wiejska otrzymuje spore środki finansowe na wykonanie tej drogi. Przychylność marszałka i zarządu województwa pokazuje, że wszyscy jesteśmy ważni, każdy mieszkaniec ma prawo bezpiecznie poruszać się po drogach  – mówi wójt gminy Dąbrowa, Katarzyna Gołebiowska-Jarek.

–  Od dłuższego czasu borykaliśmy się z tym, że mieliśmy zarwane pobocza. Wydarzyło się tu sporo nieszczęśliwych wypadków. Jako sołtys jestem szczęśliwa, że droga została odnowiona. Mieszkańcy odetchnęli z ulgą, że tym odcinkiem nareszcie da się bezpiecznie przejechać  – podsumowuje sołtys Żelaznej, Gertruda Ledwig.

–  Jeszcze na koniec roku udało się zmodernizować tę ważną drogę łączącą Opole z Żelazną. Drogę modernizujemy już od jakiegoś czasu, to między innymi most w Niewodnikach czy przebudowa drogi w Naroku. Remont drogi został poszerzony o dodatkowe elementy. Normalnie robimy to w dwóch warstwach, wiążącej i ścieralnej, a tutaj jeszcze doszła podbudowa bitumiczna i budowa pobocza. Teraz ta droga powinna długo i dobrze służyć mieszkańcom – podkreśla dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich Bartłomiej Horaczuk.

 źródło i foto: opolskie