fbpx

Polskie regiony promują swoją ofertę rowerową w Królestwie Niderlandów

O hierarchii funkcjonalnej miast i polityce rozwoju regionalnego w Gdańsku
1 marca 2024
Konferencja naukowa Statystyka w służbie społeczeństwa
3 marca 2024
O hierarchii funkcjonalnej miast i polityce rozwoju regionalnego w Gdańsku
1 marca 2024
Konferencja naukowa Statystyka w służbie społeczeństwa
3 marca 2024
Pokaż wszystkie

Polskie regiony promują swoją ofertę rowerową w Królestwie Niderlandów

W świecie, gdzie współpraca regionalna odgrywa kluczową rolę w promocji turystycznej, polskie województwa udowadniają, że razem mogą więcej. Obecność na targach Fiets en Wandelbeurs w Niderlandach, kraju o bogatej rowerowej tradycji, jest dla polskich regionów nie tylko okazją do zaprezentowania ich unikatowych atrakcji, ale również sposobem na zrozumienie potrzeb międzynarodowych turystów rowerowych. W tym roku Polska była krajem tematycznym na targach.

Mimo braku Krajowej Strategii Rowerowej i centralnego ośrodka, który koordynowałby zagadnienia związane z aktywnością rowerową, polskie regiony od lat efektywnie współpracują, ucząc się od siebie planowania i budowania sieci dróg rowerowych, pozyskiwania środków na budowę i promowania tego, co udało się już osiągnąć. Wspólnie upominają się też o rozwiązanie najbardziej newralgicznych problemów związanych z budową dobrej i dostępnej dla wszystkich infrastruktury rowerowej (zobacz: prace zespołu ds. mobilności rowerowej).

Prezentacja Polski jako idealnego miejsca na turystykę aktywną

Województwa dolnośląskie, lubelskie, małopolskie, mazowieckie, śląskie, warmińsko-mazurskie i zachodniopomorskie, wspierane przez Polską Organizację Turystyczną – organizatora polskiego stoiska, połączyły siły, by pokazać, że Polska to idealne miejsce na rowerowe i piesze przygody. W kontekście niderlandzkich tradycji rowerowych polskie regiony oferują coś nowego i ekscytującego — zróżnicowane krajobrazy, bogatą kulturę i niezapomniane trasy. W tym roku targi odwiedziło ponad 24 tys. osób, a na polskich prezentacjach – prowadzonych przez przedstawicieli regionów wspólnie z holenderskimi dziennikarzami i blogerami brakowało wolnych miejsc.

Budowanie wspólnej promocji turystyki

Polskie regiony razem budują wizerunek Polski jako destynacji przyjaznej rowerzystom i piechurom, gotowej przyjąć każdego, kto szuka nowych, niezapomnianych doświadczeń. Wspólnymi siłami tworzą strategię, która ma na celu nie tylko promocję lokalnych atrakcji, ale również ułatwienie turystom rowerowym odkrywanie całego kraju – w skali międzynarodowej to nie regiony są dla siebie konkurencją, ale inne kraje z bogatą ofertą szlaków pieszych i rowerowych.

Rowerowa oferta polskich regionów obecnych na targach: