Podlaski projekt scaleniowy wyróżniony przez resort rolnictwa
13 stycznia 2021Na Podlasiu fundusze unijne dla seniorów
27 stycznia 2021Swoich faworytów można zgłaszać w dziewięciu kategoriach i – w tym roku wyjątkowo – aż do 31 stycznia. Podobnie jak w latach ubiegłych, oprócz zwycięzców wskazanych przez kapitułę konkursu, najlepszą podlaską markę wybiorą konsumenci. W poniedziałek (18.01) o szczegółach konkursu poinformowali Artur Kosicki, Marszałek Województwa Podlaskiego i Magdalena Łyżnicka-Sanczenko, dyrektor Departamentu Współpracy z Zagranicą i Promocji w urzędzie marszałkowskim.
Jak podkreślał Artur Kosicki, organizacja konkursu Podlaska Marka jest bardzo istotna, zwłaszcza teraz, w trudnych czasach pandemii.
– Pomimo obostrzeń, w naszym regionie działo się bardzo dużo. Mamy się czym chwalić i chcemy te nasze marki promować w kraju i za granicą. A ten konkurs jest znakomitą okazją do pokazania tego, co w naszym regionie najlepsze. Tego typu wsparcie jest potrzebne cały czas, ale w obecnych, trudnych czasach jest wręcz konieczne – mówił marszałek.
Nawiązał też do poprzedniej edycji Podlaskiej Marki, której organizacja, w związku z panującymi obostrzeniami, był nie lada wyzwaniem, a gala finałowa odbyła się w formule online. Transmisję z wydarzenia obejrzało ponad 13 tys. internautów, ogromnym zainteresowaniem cieszyła się też reportaż z gali.
Jak informowała dyrektor Magdalena Łyżnicka-Sanczenko, w konkursie mogą wziąć udział produkty pochodzące z terenu województwa podlaskiego, które mają znaczący wpływ na pozytywny wizerunek regionu.
Faworytów można zgłaszać w kategoriach: Produkt spożywczy, Produkt użytkowy, Inwestycja, Odkrycie, Wydarzenie, Kultura, Społeczeństwo, Biznes i Projekt 4.0.
Kategorie Biznes i Projekt 4.0 zostały wprowadzone do konkursu w ubiegłym roku. W kategorii Biznes o laur mogą ubiegać się firmy, które oprócz osiągnięć w swojej branży, w podejmowanych działaniach i inicjatywach gospodarczych kierują się ideą społecznej odpowiedzialności. To także okazja do uhonorowania przedsiębiorstw stosujących zasadę dostępności oraz inicjujących programy edukacyjne skierowane do absolwentów.
Natomiast kategoria Projekt 4.0 skierowana jest do tych firm, które efektywnie realizują założenia Przemysłu 4.0, tj. integrują ludzi oraz sterowane cyfrowo maszyny z Internetem i technologiami informacyjnymi.
Kandydatury przyjmowane są do końca stycznia. Natomiast do 15 lutego zostaną potwierdzone zgłoszenia. W marcu będzie ogłoszona lista nominowanych. Wybór laureatów zaplanowano na kwiecień. Tradycyjnie, poznamy ich podczas gali finałowej.
Jak co roku najlepszy produkt w głosowaniu internetowym wskażą konsumenci. Głosy będzie można oddawać przez dwa tygodnie od ogłoszenia listy nominowanych (planowany termin to marzec 2021r.). Produktowi z największą liczbą głosów zostanie przyznana nagroda główna. W ubiegłym roku tytuł Podlaskiej Marki Konsumentów otrzymała Księgarnia internetowa Tania Książka. Zdobyła ponad 3,5 tys. głosów.
Nagrody otrzymają też głosujący w plebiscycie.
Podobnie jak w latach ubiegłych gali finałowej towarzyszy wybór Honorowego Ambasadora Województwa Podlaskiego. Tytuł mogą otrzymać organizacje i przedstawiciele różnych sfer życia społecznego: polityki, sportu, kultury i sztuki, edukacji, nauki, działalności społecznej i charytatywnej. W minionej edycji Honorowym Ambasadorem Województwa Podlaskiego została Jagiellonia Białystok.
Poznamy również Ambasadora Podlaskiej Gospodarki. To wyróżnienie, które zarząd województwa przyznaje branżom o szczególnym znaczeniu dla promocji i rozwoju naszego regionu. W ubiegłym roku tytuł Ambasadora Podlaskiej Gospodarki otrzymała podlaska branża medyczna.
Źródło: