XVII Ogólnopolska Konferencja BGK dla JST
11 czerwca 2024Trwają zapisy na konferencję poświęconą Koncepcji Rozwoju Kraju 2050
18 czerwca 2024Administracja publiczna w Polsce przechodzi dynamiczną cyfryzację, wynikającą z presji na stałe podnoszenie efektywności i oczekiwań obywateli w zakresie e-usług. To z kolei przekłada się na potrzebę ciągłego podnoszenia kompetencji i kwalifikacji – stąd pomysł na zorganizowanie konferencji skierowanej do osób odpowiedzialnych w urzędach za komunikację i usprawnienie dostępu obywateli do informacji, zarządzanie dokumentacją czy usprawnienie procesów. Odbędzie się ona już 13 czerwca 2024 w formule online, a ZWRP jest partnerem wydarzenia.
Cyfryzacja zakłada poprawę efektywności procesów, wprowadzanie automatyzacji tam, gdzie to możliwe. Jednocześnie proces cyfryzacji dotyka nie tylko relację urząd – obywatel, ale także strefę wewnętrzną administracji. Coraz więcej jednostek samorządu terytorialnego staje przez wyzwaniem przeobrażenia wewnętrznej organizacji tak, aby dostosować się do nowych, cyfrowych realiów pracy. Działania ustawodawcy nie pozostawiają wyboru i należy podejmować konkretne i przemyślane działania w zakresie informatyzowania oraz cyfrowania urzędów.
Z myślą o tych wyzwaniach w ramach konferencji przewidziano wystąpienia m.in.:
Adama Parysza – Wdrożeniowca systemów klasy EZD, trenera i archiwisty „EZD i e-Doręczenia: kamienie milowe elektronizacji obiegu dokumentów w podmiocie„.
(Podczas wystąpienia prelegent omówi następujące punkty: 1. Jak przygotować się do wdrożenia eDoręczeń i EZD?; 2. Na co w szczególności zwrócić uwagę?; 3. Jak radzić sobie z wdrożeniem w dobie niepewności prawnej związanej z wdrożeniami?; 4. Ryzyka i szanse związane z elektronizacją; 5. Przykłady wdrożeń-case studies)
Jędrzeja Gizickiego – Założyciela i CEO, Provider Group „SmartCUW – Elektroniczny Obieg Dokumentów Finansowych i Kancelaryjnych w Jednostkach Administracji Publicznej„.
(SmartCUW to nowoczesny, prosty i intuicyjny system, który znacząco usprawnia przepływ dokumentów finansowych w Centrach Usług Wspólnych (CUW) oraz JST. Wypracowany we współpracy z jednym z najprężniej działających CUW w Polsce, SmartCUW jest w pełni zautomatyzowany, co skraca czas opisu i akceptacji dokumentów. System zastępuje i znacząco usprawnia tradycyjną „obiegówkę”, eliminuje konieczność fizycznego przekazywania dokumentów między jednostkami budżetowymi a centralną księgowością oraz daje możliwość integracji z oprogramowaniem Finansowo-Księgowym. SmartCUW zarządza dokumentami kosztowymi i sprzedażowymi, zapewniając zgodność z Krajowym Systemem e-Faktur (KSeF). Dzięki integracji z zewnętrznymi systemami, automatyzacji, bezpieczeństwu i intuicyjności obsługi, SmartCUW znacząco poprawia efektywność administracji publicznej, redukując koszty operacyjne oraz ryzyko błędów. Prelekcja przedstawi główne funkcje systemu, korzyści z jego wdrożenia oraz przykłady sukcesów w praktyce)
Piotra Nepelskiego – Radcy prawnego, Managing Associate, Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy Sp.J., który poprowadzi wystąpienie: „Wytyczne UZP dot. zamawiania systemów IT przez sektor publiczny„.
Alicji Zajączkowskiej – Starszej Kierowniczki Projektu, Zespół Polityk, Strategii i Rozwoju Chmury, Centralny Ośrodek Informatyki „Zamówienia centralne na usługi Publicznej chmury obliczeniowej dla jednostek administracji publicznej.”
(W związku z realizacją Projektu „Wspólna Infrastruktura Informatyczna Państwa” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej, w ramach Działania 2.1 „Wysoka Dostępność i jakość e-usług publicznych” zostały zawarte dwie umowy ramowe przez Centralnego Zamawiającego Centrum Obsługi Administracji Rządowej na dostawę pakietu biurowego w ramach umowy MPSA oraz na oprogramowania antywirusowego. Umowy ramowe dają Jednostkom jako Zamawiającym (czyli w myśl tego porozumienia podmioty, o których mowa w § 6 ust. 1 Uchwały nr 97 Rady Ministrów z dnia 11 września 2019 r. w sprawie Inicjatywy „Wspólna Infrastruktura Informatyczna Państwa”), możliwość zawierania umów wykonawczych i zamawiania oprogramowania wyspecyfikowanego w umowach ramowych. Podczas prelekcji przedstawię korzyści i sposób korzystania z zamówień centralnych na usługi Publicznej chmury obliczeniowej, aktualny katalog usług oraz portfolio nowych umów ramowych.)
Katarzyny Zajkowskiej – Dyrektorki Departamentu e-Doręczeń w Centralnym Ośrodku Informatyki. Wystąpienie: „e-Doręczenia – cyfrowa rewolucja w urzędach? Wyzwania wynikające z wdrażania nowych narzędzi cyfrowych w urzędach„.
(Z czym wiąże się wprowadzenie doręczeń elektronicznych w polskiej administracji? Czy polskie urzędy są na to gotowe? Jak przeprowadzić wdrożenie systemu na tak szeroką skalę? Na te oraz inne pytania odpowiem podczas swojego wystąpienia.)
Krystiana Tomasika – Associate w zespole Intellectual Property / Telecommunications, Media, and Technology kancelarii SSW Spaczyński, Szczepaniak i Wspólnicy sp.k., który wystąpi z prezentacją „Cyberbezpieczeństwo w świetle zmian wynikających z dyrektywy NIS2 i jej implementacji„.
(W ramach wystąpienia zostanie poruszona kwestia zmian wprowadzanych dyrektywą NIS2. Omówiony zostanie cel dyrektywy, jej zakres podmiotowy i nałożone obowiązki. Krótko wyjaśnione zostanie czym jest KSC i jaki ma związek z NIS2. Przedstawione będą najważniejsze terminy i odpowiedzialność za ich niedotrzymanie. Wskazane zostaną również przykładowe formy cyberataków.)
Oprócz powyższych podczas konferencji zostaną poruszone kwestie, takie jak:
– Cyberbezpieczeństwo administracji publicznej
– Bezpieczeństwo danych i informacji
– Rozwiązania wspierające bezpieczeństwo IT instytucji
– Biometria w administracji publicznej
– Kluczowe obszary współpracy samorządów i rządu związane z procesami informatyzacji państwa
– Niezawodność infrastruktury informatycznej (serwery, routery, sieci teleinformatyczne)
– Wykorzystanie potencjału sieci szerokopasmowych
– Rola technologii cloud computing – realna szansa czy zagrożenie?
– Usługi data center
– Systemy informatyczne wykorzystywane w urzędzie (kadrowy, Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją, CRM, CMS, magazynowy)
– Systemy wspierające komunikację (infokioski, zintegrowana komunikacja, komunikacja bezprzewodowa, wirtualni doradcy na stronach internetowych, portale korporacyjne, telefonia VOIP, telekonferencje)
– Praktyka wdrażania SMART CITY
– Aspekty prawne
– Audyty i szkolenia
Konferencja jest organizowana przede wszystkim z myślą o przedstawicielach administracji publicznej, odpowiedzialnych za:
- teleinformatykę
- planowanie i zakup infrastruktury
- bezpieczeństwo IT, danych, informacji
- komunikację i usprawnienie dostępu obywateli do informacji
- zarządzanie dokumentacją
- usprawnienie procesów
- przetargi
- kwestie finansowe i organizacyjne
- zarządzanie kadrami
Udział w konferencji jest bezpłatny. Rejestracja pod tym linkiem https://pirbinstytut.pl/index.php/rejestracja-233
Organizatorem wydarzenia jest Polski Instytut Rozwoju Biznesu.