fbpx

Bo Polska jest najpiękniejsza. Sukces kampanii Polskie Wakacje

Najlepsze przedsięwzięcia sołectw docenione
18 października 2021
Kryształy Przetargów Publicznych rozdane
19 października 2021
Pokaż wszystkie

Bo Polska jest najpiękniejsza. Sukces kampanii Polskie Wakacje

5600 przejechanych kilometrów; odwiedzonych 9 województw, w tym 100 ciekawych miejsc, 13 tysięcy zrobionych łącznie zdjęć i filmów oraz 1.258.291 MB ilościowo powstałego materiału – to wynik letniej edycji kampanii Polskie Wakacje, która organizowana była przez Związek Województw RP w br.

Z zadowoleniem prezentujemy raport z kampanii: sprawozdanie z 1 edycji kampanii PolskieWakacje

Wybuch pandemii

Kiedy w 2020 r. wybuchła pandemia koronawirusa, Związek Województw RP postanowił wesprzeć krajową turystykę.

Wykorzystując możliwości mediów społecznościowych, z których w tym czasie zaczął korzystać, w okresie wakacyjnym prowadził kampanię „Polskie Wakacje” #PolskieWakacje. Korzystając z dostępnych materiałów zdjęciowych, ukazywał piękno polskich regionów, zachęcał mieszkańców naszego kraju do spędzenia wakacji w Polsce. Pokazywał kraj od morza po góry. Program wpisywał się w politykę centralną mająca na celu ograniczenie rozprzestrzeniania się koronawirusa oraz pomoc rodzimej branży turystycznej i gastronomicznej. ZWRP stosował specjalnie w tym celu przygotowaną grafikę.

Kontynuacja pomysłu

Ponieważ pandemia się nie zakończyła, a były okresy, gdy rodzima turystyka przeżywała naprawdę trudne momenty, a zagraniczna stanęła pod znakiem zapytania, ZWRP postanowił powrócić do pomysłu promowania krajowej turystyki.

Tym razem jednak na większą skalę, w nieco inny sposób i przy użyciu własnych materiałów zdjęciowo-filmowych.

Kampania Polskie Wakacje 2021 zakładała realizację podróży po Polsce, ukazując ich piękno i atrakcyjność – w edycji letniej były to województwa: podkarpackie, lubelskie, podlaskie, warmińsko-mazurskie, pomorskie, zachodniopomorskie, lubuskie, mazowieckie i łódzkie.

Do współpracy przy realizacji kampanii zaproszone zostały wszystkie samorządy województw, które stały się partnerami akcji. Dzięki ich pomocy i wskazówkom planowane były trasy i spotkania z autorytetami w poszczególnych regionach.

Letnia edycja kampanii została objęta patronatem honorowym Ministerstwa Rozwoju i Technologii oraz Polskiej Organizacji Turystycznej.

Obejmując patronatem pierwszą edycję Polskich Wakacji, pragnę wyrazić uznanie za podjęcie przez Związek Województw RP inicjatywy promowania atrakcji turystycznych polskich regionów i zachęcanie turystów do wypoczynku w kraju, szczególnie tych, którzy za zwyczaj wyjeżdżali w celach turystycznych i wypoczynkowych za granicę. Wyrażam przekonanie, że realizacja przyjętego programu promocyjnego w ramach projektu Polskich Wakacji przyniesie dobre efekty zarówno w okresie restartu turystyki po kryzysie pandemicznym, jak i w długiej perspektywie, przyczyniając się do pobudzania popytu na usługi turystyczne na rynku krajowym i rozwoju wysokiej jakości regionalnych produktów turystycznych. – napisał Rafał Szlachta, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej, udzielając patronatu honorowego.

Związek Województw RP zobowiązał się do zachęcania mieszkańców polskich regionów do korzystania z polskiego bonu turystycznego. Każdy post na Facebooku oznakowywany był #polskibonturystyczy oraz #POT. Zamieszczaliśmy również banner reklamujący bon.

Akcję wsparło także Biuro Programu Niepodległa, przekazując produkty reklamowe, które były rozdawane na trasie wyjazdowej.

Partnerem kampanii była ponadto Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego a w zakresie transportu firma Panek, która udostępniła swoje samochody. W zamian auta zostały umieszone w filmach oraz na hasło promocyjne Regiony każdy nowy użytkownik dostawał bonus na start. Dodatkowo firmie Panek przekazano materiały marketingowe do wykorzystania. Auto było logowane naklejkami magnetycznymi Polskie Regiony.

 

Liczby mówią same za siebie

Realizacja kampanii polegała na stworzeniu materiałów reklamowych udostępnianych każdemu z województw.

Na każde województwo powstał jeden pełny vlog będący relacją z pobytu, a jeśli była taka możliwość nagrany również był wywiad z przedstawicielem regionu.

Dodatkowo tak, jak było założone na początku kampanii, zostały robione relacje zdjęciowe. Powstały również – na każde województwo – 2-4 krótkie formy na Tik Tok.

Tik Tok w liczbach:

Wyświetlenia : 2.226.098

Polubienia filmów: 130.000

Obserwujących: 21 300

Komentarzy: 1950

Udostępnień 12.008

Z każdego miejsca były robione relacje na Instagramie oraz Facebooku. Łącznie było ich ok. 100.

Liczba kont na Instagramie, do których udało się dotrzeć z naszą informacją to 493 tys. a liczba interakcji dotyczących opublikowanych tam materiałów to 2 980.

Relacje z przebiegu kampanii były obecne także na Twitterze, którego wyświetlenia wyniosły 500 tys.

Liczba wyświetleń na Facebooku to 1 326 907 a 12 609 to liczba zaangażowanych użytkowników.

Ogólna liczba wyświetleń wyniosła 4 600 000. Wskaźnik planowany / osiągniętego 2 500 000 / 4 600 000.

Wskaźnik efektywności wyniósł 300% !

Prezenty

W każdym z województw robiona była „akcja gadżet”, w której zespół wyjazdowy rozdawał turystom i mieszkańcom upominki, promując województwo, Biuro Programu Niepodległa oraz kampanię Polskie Wakacje. Na każde województwo przypadało ok. 30-50 prezentów.

Rozdawania gadżetów było nagłośniane artykułami na stronie www.polskieregiony.pl, postami oraz na Tik Toku. Pomogły nam także samorządy województw oraz Polska Organizacja Turystyczna.

Przed nami zima

Kampania się jeszcze nie kończy. Uzupełnieniem edycji letniej, będzie zimowa, która odbędzie się w 2022 r. – zgodnie z terminami ferii zimowych. Będą to województwa: dolnośląskie, małopolskie, śląskie, świętokrzyskie, wielkopolskie, kujawsko-pomorskie i opolskie.

Zapraszamy!