Marcowa sesja sejmiku opolskiego
30 marca 2021Półmetek konsultacji strategii rozwoju województwa opolskiego
13 kwietnia 202147 zgłoszeń wpłynęło do tegorocznej edycji ogłoszonego przez zarząd województwa konkursu „Opolska Marka”. Trwają obrady komisji, która wyłoni laureatów. W tym roku nagrody wręczone będą w czterech kategoriach, w tym m.in. w kategorii „Opolskie się wspiera”.
To już 18 edycja konkursu Opolska Marka. Do poszczególnych kategorii zgłosiły się 42 podmioty, przesyłając w sumie 47 zgłoszeń. Część firm zdecydowała się walczyć o nagrodę w więcej niż jednej kategorii. Jak wyjaśnia Agnieszka Okupniak, dyrektor Departamentu Współpracy Zagranicznej i Promocji Regionu UMWO, trwająca pandemia nie zniechęciła pracodawców do wzięcia udziału w plebiscycie. – Mamy szeroki wachlarz kategorii. Zaproponowaliśmy nowe kategorie, np. „Opolskie się wspiera”. Chcemy nagrodzić tych, którzy walczą z pandemią. Kolejna nowa kategoria to „usługa on-line”. Część firm przeniosła swoje usługi do Internetu, w kilka tygodniu musząc zmierzyć się z nową rzeczywistością. Kolejną kategorią jest „mój mały biznes” – opowiada Agnieszka Okupniak. Dodaje , że wśród zgłoszonych firm są również te, które najbardziej ucierpiały na ograniczeniach związanych z wprowadzonymi w kraju obostrzeniami.
Dyrektor Opolskiego Centrum Rozwoju Gospodarki Roland Wrzeciono, przewodniczący komisji, która wyłoni laureatów w kategorii „usługa on-line”, dostrzega duży wzrost firm z branży IT. – Mamy perełki innowacyjne. Zgłosiły się różne firmy, od tych dużych po kilkuosobowe. Rozwiązania są skierowane do przedsiębiorstw, administracji i indywidualnych odbiorców. Część rozwiązań jest dla mnie zaskoczeniem – podkreśla Roland Wrzeciono. Dodajmy, że w dwóch przypadkach produkty są na etapie wdrożenia, pozostałe już są wykorzystywane na rynku. W czwartek obradowała również komisja, która ma wyłonić pracodawcę roku. Maciej Kalski, dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Opolu podkreśla, że pracodawcy mają za sobą bardzo trudny rok, który wymagał sprostania wielu problemom. – Czas pandemii to czas wielkich wyzwań. Pracodawcy z dnia na dzień na nowo musieli zorganizować pracę. Chcemy wyłonić tych, którzy stali się marką. W tym roku zgłosiło się wiele dużych i średnich firm. Zachęcamy, aby do tej kategorii zgłaszały się także kilkuosobowe przedsiębiorstwa. Każdy tutaj może pokazać swój model zarządzania – mówi Maciej Kalski.
Celem konkursu „Opolska Marka 2020” jest wyłonienie najlepszych produktów, usług, inicjatyw i pracodawców w województwie opolskim oraz szerokie promowanie opolskich przedsiębiorców, organizacji pozarządowych i innych podmiotów na rynku lokalnym, regionalnym, krajowym i zagranicznym.