fbpx

PPK. Darmowe warsztaty online dla JST

thinkletter
Wobec wyzwań przyszłości. Ciekawa publikacja
22 stycznia 2021
wideokonferencja
SZPoN, czyli System Zdalnej Pracy oraz Nauki
26 stycznia 2021
Pokaż wszystkie

PPK. Darmowe warsztaty online dla JST

skarbonki

Wydawca Pisma Samorządu Terytorialnego „Wspólnota” zaprasza na bezpłatne warsztaty online poświęcone pracowniczym planom kapitałowym.

Ich celem jest praktyczne przeprowadzenie przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego przez proces wyboru instytucji, która zarządzać będzie środkami zgromadzonymi w pracowniczych planach kapitałowych. Krok po kroku, w gronie doradców, praktyków i urzędników omówimy m.in.:

  • Jak przygotować urząd do wdrożenia PPK?
  • Jak wybrać instytucję finansową do obsługi PPK?
  • Jak przygotować umowy?
  • Jak przeprowadzić konsultację i akcję informacyjną?
  • Jak zautomatyzować zarządzanie programem PPK w jednostkach samorządowych?

PROGRAM:

CZĘŚĆ I

W tej części warsztatów uczestnicy uzyskają odpowiedzi m.in. na poniższe pytania:

  • Gdzie szukać podstawowych informacji na temat PPK?
  • Na jakiej podstawie wytypować instytucje do których urząd roześle prośbę o złożenie oferty?
  • Jakie czynniki wziąć pod uwagę podczas wyboru instytucji do obsługi PPK?
  • Gdzie szukać informacji na temat instytucji oferujących PPK?
  • Czym różnią się poszczególne instytucje zarządzające PPK?

 

CZĘŚĆ II

Druga część warsztatów podzielona została na 5 modułów. Każdy z nich zakłada omówienie innego etapu procesu wyboru instytucji, która zarządzać będzie środkami zgromadzonymi w PPK.

Moduł 1

  • Jak przygotować zapytanie ofertowe?
  • Jakie kryteria zastosować?
  • O jakie informacje prosić instytucje zarządzające PPK?
  • Kiedy i jak rozpocząć współpracę z organizacją związkową?

Moduł 2

  • Na jakiej podstawie wybrać instytucję?
  • Jak skutecznie negocjować umowę?
  • Jakie są rodzaje umów i czym się charakteryzują?
  • Jakie są zadania organizacji związkowej?

Moduł 3

  • Treść wzorów dokumentów, jakie pracodawca powinien przygotować i udostępniać zatrudnionym.
  • Jak przeprowadzi kampanię informacyjną – skuteczne metody dotarcia do pracowników.
  • Jak komunikować się z pracownikami, aby nie zostać posądzonym o stronniczość?
  • Wpłaty do PPK –  naliczanie, zmiana alokacji, korekty, dopłaty.
  • Pracownicy 55+ w PPK – czy przystąpienie do PPK w wieku 55+ się opłaca?

Moduł 4

  • Jakie dane pracowników przekazać?
  • Kiedy przekazać dane pracowników?
  • Wdrożyliśmy PPK i co dalej?

Moduł 5

  • Jak zautomatyzować zarządzanie programem PPK w jednostkach samorządowych?
  • Programy do obsługi i zarządzania PPK.
  • Możliwości wykorzystania istniejącej infrastruktury IT i systemów operacyjnych.
  • Wsparcie firm oferujących programy we wdrożeniu rekomendowanych rozwiązań.

 

CZĘŚĆ III

Radca prawny specjalizujący się w zagadnieniach prawa pracy podsumuje najważniejsze kwestie dotyczące PPK z perspektywy formalno-prawnej.

 

CZĘŚĆ IV

Sesja pytań i odpowiedzi. Eksperci odpowiedzą na pytania uczestników, które pojawią się na czacie w trakcie warsztatu.

Termin wydarzenia: 4.02.2021 r., godz. 8.30-14.00

Obowiązują zapisy: Pracownicze plany kapitałowe – szkolenie dla JST (wspolnota.org.pl)