
O nowej perspektywie finansowej dla regionu lubuskiego
14 kwietnia 2021
Lubuskie winnice rozpoczynają sezon
29 kwietnia 2021Kolejnych 8 lubuskich firm będzie mogło umieszczać „czapkę” na swoich produktach, czyli znak towarowy Europejskiego Dziedzictwa Kulinarnego.
Do Europejskiej Sieci Dziedzictwa Kulinarnego dołączyli:
- Zakład Produkcji Makaronów SULMA
- Zakład Przetwórstwa Spożywczego i Handu Henryk Kuźma
- Browar Witnica
- Pałac Wiechlice Zbigniew Czmuda
- Gospodarstwo Naturalne MALINÓWKA
- SALCUM-FIXUM Jarosław Szlachetko
- Folwark Pszczew Łukasz Robak
- Gospodarstwo Rolno-Agroturystyczne Zagroda Edukacyjna „Dereniówka”
Koncepcja Regionalnego Dziedzictwa Kulinarnego została opracowana i wprowadzona w południowo-wschodniej Skanii Szwecji i na duńskiej wyspie Bornholm w 1995 roku. W 1997 roku sieć zaczęła rozszerzać się na inne kraje europejskie. Dzisiaj zrzesza 46 regionów w Europie, w tym 11 województw w Polsce. Znak towarowy białej czapki kucharskiej na niebieskim tle z nazwą regionu oznacza, że trafiliśmy na produkt bardzo wysokiej jakości, wytwarzany z surowców pochodzących z danego regionu. „Czapką” mogą być oznakowane także lokale gastronomiczne. W tym przypadku oznaczone dania w karcie, pochodzą z produktów regionalnych.