fbpx

Nowa jakość w obsłudze inwestorów w Opolskiem

Opolskie wielu talentów – stypendia dla najzdolniejszych!
Opolskie wielu talentów – stypendia dla najzdolniejszych
19 czerwca 2023
Opolskie Samochód z myślą o dzieciach
Opolskie: Samochód z myślą o dzieciach
3 lipca 2023
Pokaż wszystkie

Nowa jakość w obsłudze inwestorów w Opolskiem

Nowa jakość w obsłudze inwestorów w Opolskiem

Podczas konferencji podsumowującej projekt “Standardy obsługi inwestora w samorządzie opolskim”, która odbyła się w sali im. Orła Białego UMWO, wręczono jednostkom samorządu terytorialnego specjalne certyfikaty.

W ramach projektu, który trwał od 01.09.2019, kadra kierownicza oraz pracownicy merytoryczni JST z województwa opolskiego mieli okazję m.in. wziąć udział w szkoleniach, seminariach i wizytach studyjnych, dzięki którym możliwe było nabycie nowych umiejętności, a następnie wdrożenie ich w poszczególnych samorządach, w celu poprawy jakości obsługi inwestorów.

Projekt ”Standardy obsługi inwestora w samorządzie opolskim” realizowany był przez Opolskie Centrum Rozwoju Gospodarki na podstawie umowy o dofinansowanie zawartej pomiędzy województwem opolskim a Ministrem Spraw Wewnętrznych i Administracji. W biorących w nim udział samorządach (gminy, powiaty) wdrożone lub zmodernizowane zostały procedury współpracy z inwestorem i rozwiązania podnoszące atrakcyjność inwestycyjną samorządów.

Udział w uroczystej konferencji podsumowującej wzięli Szymon Ogłaza, członek Zarządu Województwa Opolskiego, Tomasz Hanzel, dyrektor Opolskiego Centrum Rozwoju Gospodarki, Michał Wojczyszyn, z-ca dyrektora OCRG oraz przedstawiciele nagrodzonych jednostek samorządu terytorialnego. Członek zarządu województwa Szymon Ogłaza podkreślał, że to finał prawie czteroletniego projektu.

Projekt, który trwał prawie cztery lata i miał służyć temu, aby nasi samorządowcy, zarówno włodarze gmin i powiatów, jak i osoby, które bezpośrednio kontaktują się i pracują w urzędach na tych stanowiskach, które mają związek z inwestycjami, odświeżyły lub dowiedziały się czegoś nowego o standardach i dobrych praktykach w innych województwach. Przy okazji odbyło się trochę zajęć praktycznych. Elementem szkolenia było również przygotowanie folderu oraz zdjęcia dronowe, specjalne zdjęcia dla terenów inwestycyjnych. Biorąc pod uwagę listę uczestników to nie tylko dla tych, którzy nic nie wiedzieli, ale też dla tych, którzy mają duże doświadczenie w tym aspekcie. To był ciekawy projekt i mam nadzieję, że kilku nowych inwestorów w województwie opolskim się pojawi – podsumował Szymon Ogłaza.

To były szczegółowe szkolenia dla pracowników samorządów terytorialnych. Polegały na przekazaniu wiedzy odnośnie do obsługi inwestorów, przygotowania oferty inwestycyjnej, savoir-vivre’u związanego z obsługą zagranicznych delegacji lub inwestorów. W zależności od kraju pochodzenia to ma ogromne znaczenie, jak się obsługuje firmy. Podczas szkolenia można się było dowiedzieć również o możliwościach pozyskania środków, ponadto przekazano informacje dotyczące dobrych praktyk, jakie funkcjonują w Polsce, w innych miejscowościach i parkach technologicznych, czyli pozytywne przykłady najlepszych stref inwestycyjnych w Polsce. Ta cała wiedza ma pozwolić na to, aby proces obsługi inwestorów był na jak najwyższym poziomie w naszym województwie – mówił dyrektor Opolskiego Centrum Rozwoju Gospodarki, Tomasz Hanzel.

Był to już trzeci cykl szkoleń, w którym brałem udział. Z każdego cyklu można było coś wynieść. Tutaj skupiliśmy się przede wszystkim na standardach obsługi inwestora. Tematyka służyła temu, żeby inwestora obsłużyć jak najbardziej kompleksowo. Mając tę wiedzę, na pewno jestem w stanie bardziej profesjonalnie i lepiej obsłużyć inwestora. Szkolenie było prawie dwuletnie i obejmowało przygotowanie oferty inwestycyjnej oraz pokazywało, w jaki sposób przygotować profesjonalną prezentację. Dowiedzieliśmy się także nowych informacji na temat sztuki autoprezentacji, radzenia sobie ze stresem oraz przygotowania ofert pod kątem infrastruktury oraz uzbrojenia – podkreślał naczelnik wydziału promocji i rozwoju gminy Kluczbork, Grzegorz Błażewski.

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój na lata 2014-2020 Działanie 2.18 Wysokiej jakości usługi administracyjne.

źródło: opolskie.pl